Innowacja adresowana jest do uczniów klas I-III z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym, oraz uczniów klas IV-VIII z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
Program zakłada zorganizowanie czterech spotkań w ciągu roku szkolnego. Każde ze spotkań charakteryzować będzie inna tematyka: jesieni, zimy, wiosny oraz lata.
Spotkania odbędą się na sali gimnastycznej na której na dzieci czekać będą stacje tematyczne z zadaniami do wykonania.
Nowatorski charakter innowacji polega na możliwie obiektywnej ocenie wiedzy dziecka z zakresu poszczególnych edukacji: przyrodniczej, matematycznej, plastycznej, polonistycznej, ruchowej oraz muzycznej w przyjaznym, pełnym kreatywnej zabawy, pozbawionym stresu środowisku, oraz natychmiastową możliwość skorygowania, utrwalenia wiedzy ucznia.
Ocena ucznia będzie odbywać się w trakcie wykonywania zadań z poszczególnych stacji tematycznych. Oceny możliwości dokonywać będą wychowawcy towarzyszący grupie klasowej.
Innowacja przewiduje wielozmysłowe i bardzo kreatywne oddziaływanie na ucznia. Do jej realizacji wykorzystane będą samodzielnie wykonane, pomoce edukacyjne oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne takie jak sztuczna inteligencja (chatGPT).
Innowacja jest autorskim pomysłem nauczycielek: Anny Sieniawskiej-Turowskiej oraz Izabeli Wakulińskiej







